Design Utveckling

Planera ditt projekt med din programvara

M obila appar har redan trängt igenom alla sfärer i våra liv och alla tänkbara affärsnischer. Naturligtvis kan mobilapps överklagande för sin marknadspotential inte försvinna när som helst, åtminstone tills en annan bra teknik kan ersätta mobilappar. Men överraskande är det bara en handfull appar i varje nisch som verkligen blir framgångsrika och bara en handfull appar i alla nischer gör det verkligen till en fenomenal framgång. Så vad sägs om andra appar misslyckades? Vilka är de viktigaste faktorerna som är ansvariga för att miljontals appar misslyckas? Tja, förutom den dåligt tänkta appidén och utvecklings- och designfel misslyckas många appar helt enkelt på grund av sina brister före lanseringen och efter lanseringen.

Jag kan inte ge dig formeln för framgång, men jag kan ge dig den
formel för misslyckande. Det är: Försök att behaga alla.
– Herbert Bayard Swope

Eftersom de flesta av oss tillbringar en stor del av vår dagliga tid på mobilappar och eftersom de har en mängd alternativ för varje appnisch, blir kunskap om deras specifika behov, prioriteringar, preferenser och förväntningar mycket viktigt för app marknadsförare. Det är därför varje app måste genomföra omfattande marknadsundersökningar innan de börjar med ett app projekt. Även om appen är klar för lansering måste du göra en lanseringsplan baserad på de mest lämpliga kanalerna och marknadsföringsbudskapet för din målgrupp.

Saknas en kampanj före lanseringen

En stor majoritet av appmarknadsförarna koncentrerar sig huvudsakligen på tekniker och åtgärder för appmarknadsföring efter lansering samtidigt som de saknas helt före kampanjen. Detta förhindrar att appen skapar buzz och hype precis runt den tid då appen startas. När och när du startar appen borde redan ett stort antal människor förväntansfullt se fram emot din app och detta kräver långvariga marknadsföringsinsatser fram till applanseringsevenemanget. För att skapa pre-launch-buzz och hype om appen har ett mobilappsutvecklingsföretag en rad marknadsföringsalternativ som sociala mediekampanjer, sökmotorannonser, videoannonser, e-postkampanjer etc. Förutom onlinealternativ kan du också nå ut till den bredare publiken med traditionella marknadsföringsalternativ som utomhusannonser, tryckta annonser, mediaannonser och reklamevenemang.

Precis som ett detaljhandelsföretag i verkligheten kommer ihåg inte bara för sina produktutbud utan också på grund av dess tjänster, support och kundvänlighet, en app som erbjuder ett användbart kundsupportsystem för sina uppskattade användare har mer dragkraft och engagemang än andra appar. Stora varumärken över hela världen njuter av uppskattning och popularitet på grund av deras kundvänliga support och tjänster.

Author

admin

Leave a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *